Stim-magasinet tackar för sig
För oss i Stim har tidningen varit en fantastiskt plattform för att förmedla information och kunskap till våra anslutna, och vi har varit väldigt stolta över ett magasin som vi vet att många har uppskattat. Samtidigt är det kostsamt att producera och distribuera ett pappersmagasin, både i reda pengar och med hänsyn till miljön. Det har därför varit en naturlig utveckling att dra ned på antal nummer och upplaga och låta kommunikationen successivt gå över till digitala kanaler.
När covid-19 svepte in i våras och hela musikbranschen hamnade i krisläge har förstås även vi på Stim fått ställa om och se över våra kostnader. I våras tidigarelade vi därför ett beslut som vi ändå hade landat i så småningom, att inte producera pappersmagasinet mer.
Ända till slutet var Stim-magasinet en populär medlemstidning, men framöver blir innehållet istället digitalt, precis som så många andra gjort med sina tryckta tidningar.
– Det är å ena sidan tråkigt, å andra sidan en fullt naturlig utveckling. Jag vill betona att det inte innebär att det nu blir någon brist på vare sig information eller inspirerande artiklar och reportage från musikens värld. Om du inte redan följer oss i sociala medier, så finns vi på Facebook, twitter, instagram och Linkedin, och nytt aktuellt redaktionellt material kommer även i framtiden att finnas på Stim.se, säger Stims kommunikationschef Eleonor Otterdahl.