Uppdatera dina kontouppgifter
När din musik har spelat ihop minst 100 kr kommer Stim betala ut ersättning. Pengarna förs över till det konto du har registrerat på Mina sidor och här går vi igenom hur du uppdaterar dina kontouppgifter.
Om du har fått information från Stim om att giltiga kontouppgifter saknas gör du så här:
- Logga in på Mina sidor. Antingen med BankID eller med hjälp av lösenord. För support mejla Medlemsservice.
- När du är inloggad klickar du på "Mina uppgifter" längst ned i vänstermenyn, eller längst upp till höger.
- Scrolla ned till panelen "Konto" och klicka på "Ändra med BankID".
- Välj rätt kontotyp och skriv in kontonumret. Swedbank har normalt sett fem siffror i clearingnumret, men det räcker att du skriver in de fyra första när du anger ditt konto hos oss.
- För att bekräfta väljer du "Signera med BankID".
Om du inte har möjlighet att signera kontoändringen med BankID kan du använda vår blankett. Fyll i den, signera och posta den till oss.
Ändringen slår igenom i våra system direkt, men kom ihåg att den måste ske några veckor innan vår nästkommande utbetalning för att hinna bokföras till kontot. Besök gärna Stims årsplanering för överblick över årets utbetalningar.
Om du inte meddelar dina uppgifter i tid
Stim jobbar hårt för att samla in pengar för din musik över hela världen, men du ansvarar själv för att hålla kontonummer och kontaktuppgifter uppdaterade i våra system. När tre år passerat sedan vi samlade in pengarna och vi fortfarande saknar dina uppgifter anses pengarna vara ”ofördelbara” och de kan inte längre betalas ut.